DRY NEEDLING

Dry needling is een nieuwe behandelmethode van de kinesitherapeut of manueel therapeut.

Bepaalde pijnlijke spieren worden met een fijn naaldje aangeprikt met als doel een snelle en langdurige ontspanning te bekomen.

Bij Dry needling gaat men specifieke pijnpunten opzoeken (triggerpoints). Dit verschilt van acupunctuur waar het beoogde effect eerder energetisch is.

De kinesitherapeut zal na een vraaggesprek en onderzoek bepalen of bepaalde spieren betrokken zijn en of deze al dan niet met Dry needling kunnen behandeld worden.

Dry needling maakt deel uit van een totaalbehandeling en is geen behandeling op zich.

Het prikken zelf gaat u bijna niet voelen. Wanneer een pijnpunt (triggerpunt) aangeprikt wordt, kan er een lokale snelle contractie optreden waarna de spier zal ontspannen.

Nadien kan de spier nog wat stijf aanvoelen maar meestal is dit van korte duur.

Naast advies zal u ook een aantal oefeningen meekrijgen om de bekomen ontspanning te behouden.

Natuurlijk geholpen. Natuurlijk zullen wij je helpen en we helpen je graag op een natuurlijke manier.

JE KAN HIERVOOR TERECHT BIJ
DAVID PIRART
LIESA RODET
PRAKTISCH
Bij je eerste bezoek breng je best volgende zaken mee :
  • voorschrift van de arts
  • een klevertje van de mutualiteit
  • je identiteitskaart
  • eventueel verslagen van bijkomende onderzoeken die U onderging (RX, echo, CT, NMR)
  • sportieve kledij om gemakkelijk je oefentherapie te doen.

Wij vragen vriendelijk om op tijd te komen voor je gemaakte afspraak. Op die manier kunnen wij je maximaal verder helpen. Er is voldoende parkeergelegenheid aan de praktijk, alsook een fietsenstalling.
Indien U verhinderd bent en uw afspraak niet kan nakomen, vragen wij U om deze minimum 24 uur van tevoren te annuleren. Zoniet zien wij ons genoodzaakt om dit aan te rekenen, weliswaar zonder tussenkomst van de mutualiteit.
HEEFT U EEN VRAAG?
NEEM CONTACT OP !